Toyga Clup
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Toyga Clup

forum işte...
 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 Duman Biyografi

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
piSİkoLİa.
Admin
piSİkoLİa.


Mesaj Sayısı : 158
Kayıt tarihi : 06/06/09
Yaş : 29
Nerden : Karagümrük

Duman Biyografi Empty
MesajKonu: Duman Biyografi   Duman Biyografi Icon_minitimePaz Haz. 07, 2009 12:27 pm

Duman Biyografi Duman_Banner_r1_c8





Duman 1999

Türk rock
müziğinin son dönemdeki en kaliteli temsilcilerinden biri olan Duman’ın yolculuğu, 90’ların ilk
yıllarında başladı. Sıra dışı vokalleriyle büyük beğeni toplayan, grubun
müziğine gitarıyla da katkı sağlayan Kaan
Tangöze
, müziğe, 8
yaşında aldığı piyano dersleriyle başladı. Sonra ailesiyle birlikte yurtdışına
taşınınca derslerini yarım bırakmış olsa da müziğe olan ilgisi hep onun yanında
oldu. 14 yaşında rock
müziğe ilgi duymaya başlayan Tangöze, ilgisini araştırmaya yöneltti ve bir gitar
alıp akor öğrenerek kendi imkânlarıyla çalışmalarına başladı.


Amerika
Birleşik Devletleri’nin Seattle
eyaletinde Türkiye’de çıkarmak istediği albümde yer alacak şarkıları hazırlayan
Tangöze, o sırada Mad Madame
adını taşıyan grubuyla Seattle ve Los Angeles’ta yayınlanan bazı koleksiyon
albümlerinde yer aldı.


Tangöze
Türkiye’ye döndüğünde o sırada Blue
Blues Band
ile çalışan Batuhan
Mutlugil ve Ari Barokas’ı gruba dâhil ederek "Duman" adıyla yeni bir
çıkışı müjdeledi. Mutlugil gitarda, Barokas ise basgitarda Duman müziğinin
yaratılmasına katkı sağlayacak, ayrıca geri vokallerle de Tangöze’ye eşlik
edeceklerdi. Batuhan Mutlugil’in babası Batu, Blue Blues Band’in
kurucularındandı. Babasının, çocukluğunda Jimi Hendrix, Led Zeppelin, Beatles gibi isimlerin
plaklarını çalması Batuhan’ın müziğe yönelmesinde en büyük etken olmuştu.


Gitar ve vokal
konusunda güçlü bir kadro oluşturan topluluk, uzun süre aradığı davulcuyu
bulamadı. Birlikte çalıştıkları müzisyenlerden en başarılısı Alen Konakoğlu oldu ve grubun canlı
performanslarında büyük oranda o sahne aldı. Albüm çalışmalarına da önemli
katkılar sağlayan Konakoğlu, "Belki
Alışman Lazım"
isimli albümle birlikte Duman kadrosundaki
dördüncü isim olmayı başardı.


Duman
, kısa sürede müthiş
bir hayran kitlesi edinerek Türk rock müziğinin en önemli gruplarından biri
oldu. Yüzlerce canlı performansta ayakta alkışlanan, özellikle İstanbul, İzmir
ve Ankara’da üniversite gençliğinin ilgi odağı olan topluluk, gerek müziğinde,
gerekse vokallerinde hissedilen özgün tarz ile rock icrasına yeni bir boyut
kazandırdı. Modern rock tarzını ülkemizin kültürel arka planıyla ustaca
birleştiren Duman grubu, "Eski Köprünün
Altında"
adlı ilk albüm çalışmasıyla hedeflediği dinleyici
kitlesine ulaşma başarısını gösterdi.


Birbirinden
güzel ve orijinal 10 parçayı
içeren albümün listesinde sırasıyla "Köprü
Altı", "Bebek", "Hatun", "Halimiz Duman",
"Dağlar Bağlar", "Hayatı Yaşa", "Yalnızlık
Paylaşılmaz", "Dönek", "İstanbul”
ve "Senin Gibi" isimli
çalışmalar yer alıyordu. Kayıt ve mikslerde Levent Büyük imzasının bulunduğu 1999 çıkışlı albüm, NR1 etiketiyle müzik marketlerdeki
yerini aldı.


Hareketli
parçaların çoğunlukta olduğu, ancak "Halimiz
Duman"
ve "Yalnızlık
Paylaşılmaz"
gibi hüzünlü parçaları da barındıran
çalışmayı, daha melankolik ve olgun bir yapıya sahip olan "Belki Alışman Lazım"
albümü izledi. Yine NR1
etiketi taşıyan albümün yapımcılığını Murat
Akad
, kayıt ve mikslerini Levent Büyük üstlendi. Stüdyo 18’de kaydedilen çalışmaya Londra’da hizmet veren
Heathmans Mastering şirketinden Steve
Shin
de katkı sağladı. Bu kez davulda dinlediğimiz isim Cengiz Baysal oldu.


"Belki Alışman Lazım"
, grubu tüm Türkiye’ye
tanıtan albüm olarak nitelendirilebilir. Albümün raflardaki yerini aldığı 2002
yılına kadar grubun ulaştığı hayran kitlesi büyük bir başarı olarak
değerlendirilse de bu albümle birlikte Türk rock müziğini özellikle takip
etmeyen müzikseverler bile Duman’a sempati duymaya başladılar. Albümün en büyük
sürprizi, Sezen Aksu’nun "Her Şeyi Yak" isimli
unutulmaz parçasının müthiş yorumuydu.


Duygusal
parçaların ağırlıkta olduğu, yer yer politik mesajların da kendisini
hissettirdiği albümde sırasıyla "Bu
Akşam", "Her Şeyi Yak", "Oje", "Kırmış
Kalbini", "Masal", "Manası Yok", "Belki Alışman
Lazım", "Bal", "Ah", "Elimdeki Saz Yeter
Canıma", "Haberin Yok Ölüyorum"
ve "Bu Akşam" adlı parçalar
yer aldı.


Albümün
depresif yapısını, şarkıların hazırlandığı 2 yıllık dönemde yaşadıkları olumsuz
olaylara bağlayan grup elemanları, Türkiye’de sanatın geldiği, bir başka
deyişle ’gelemediği’ noktadan da oldukça rahatsızlar. "Toplumun sanata
eğilmesi için önce iç huzurunun olması gerekiyor" diyor grubun
gitaristlerinden Ari... Ancak onlar ne ekonomik krizleri, ne de ülkede sanata
olan ilginin yeterince olmamasını bahane edip uzaklaşmıyorlar işlerinden...
Özgün tarzlarını ve kaliteli çalışmalarını tüm hızlarıyla sürdürüp topluma
’iyiyi’ ve ’doğruyu’ vermeye gayret ediyorlar.


2003’te çıkan "Konser" albümü de özenli
çalışmalarının bir eseriydi aslında. Canlı performanslarını dinleme şansı
bulamayan hayranları için konser kayıtlarını bir araya getirdiler. İlk çıkan
iki albümde yer alan "Bu Akşam",
"Masal", "Bebek", "İstanbul", "Senin
Gibi", "Oje", "Belki Alışman Lazım", "Halimiz
Duman", "Her Şeyi Yak", "Yalnızlık Paylaşılmaz",
"Hayatı Yaşa"
ve "Köprüaltı" adlı parçaların dışında "Çile Bülbülüm", bir
Özdemir Erdoğan şarkısı olan "Gurbet"
ve Müslüm Gürses’in seslendirdiği "Olmadı
Yar"
için yaptıkları cover çalışmaları da oldukça
başarılıydı.


2004 yılında
çıkarmış oldukları "Bu Akşam"
isimli VCD/DVD'leri ile grup Türkiye'de bir ilke imza atmış oldu.
Kimsenin cesaret edemediğini onlar yaptı ve canlı performans görüntülerini
hayranlarının beğenisine sundular. İzledikçe insana keyif veren o muhteşem
Duman konser heyecanını tadamayan hayranları "Konser" albümünden sonra
bu albümle daha büyük bir sevinç yaşadılar


2005 yılı yaz
aylarında çıkardıkları üçüncü stüdyo albümü “Seni Kendime Sakladım”ın prodüktörü diğer albümlerde olduğu gibi
Murat Akad. Albümde yer alan 12 şarkının kayıt ve mixleri de Stüdyo 18’de
Levent Büyük tarafından yapıldı. Gruba davulda “Belki Alışman Lazım” albümünde
olduğu gibi Cengiz Baysal eşlik etti. Ari Barokas’ın şarkıları “Aman Aman” ve
“Sayın Bayan” dışında kalan tüm parçaların söz ve müzikleri Kaan Tangöze’ye
ait.

Açılışta yer alan “Özgürlüğün Ülkesi”
dünya politikasını eleştiren enerjik bir punk rock şarkısı. Muhteşem balladlar “Seni Kendime Sakladım” ve “Melek”in yanı sıra, “Sen Ben” ve “Yürekten” de Duman’ın başarılı modern rock çalışmaları. Türkçe
rock müziğin en önemli grubu Duman, kendine özgü tarzını “Yanıbaşımdan”, “Sadece Koklayacaktım”
ve “Rüyanda Görsen İnanma” gibi
şarkılarda gösterirken, “En Güzel Günüm
Gecem”i ise kendilerini konserlerde yalnız bırakmayan seyircilerine
hediye ediyor…


2006 Aralık
ayında Kaan Tangöze ve Batuhan Mutlugil'in vatani görevlerini yerine getirme
zamanı gelmişti. Grup kısa dönemde olsa bir müddet hayranlarından uzak kalmak
zorundaydı. 2007 yılı şubat ayında ise grubun 4. ajanı Alen Konakoğlu (15 ay)
vatani görevini yerine getirmek için ayrıldı. Mayıs ayı sonunda kısa dönem
askerlikleri sona eren Kaan Tangöze ve Batuhan Mutlugil'in İstanbul'a dönmesi
ile davulun başına grubun hiçte yabancı olmadığı bir isim "Cengiz
Baysal" geçti ve o muhteşem konserler tekrardan başladı.


Konserlerde
hayranları ile özlem gideren Duman grubu yeni albüm sinyallerini de veriyor ve
konserlerde onlarla coşacağız.


Bol Duman'lı
günler...
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://toygaforum.yetkin-forum.com
 
Duman Biyografi
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Toyga Clup :: Müzik :: Biyografi(Rock)-
Buraya geçin: